Apothecarium: The Renaissance of Evil

Det är medeltid – pestens tid – i Italien. Folk dör i drivor. Mycket tragiskt.

Vi befinner oss i den mytiska staden Apothecarium. Här bor vetenskapsmän och alkemister som ryktas ha ett botemedel mot den fruktansvärda sjukdomen. Att hitta detta är ett nobelt uppdrag. Det är dock inte vårt uppdrag: Vi ska rädda en kidnappad kvinna, eftersom hennes unga dotter bad oss om det. Om vi hittar medicinen (spoiler: ja, det gör vi) så är det bara en bonus.

Alltså vi pratar renässansen, i Italien. Klart att det finns galna vetenskapsmän här. I det här fallet handlar det om en kille som hittat evigt liv. Därför behöver han, öh, kidnappa donnan vi letar efter?

Nä jag vet inte heller. Det här spelet är förvirrande. Inte bara story-mässigt utan också, tyvärr, spelmässigt. Jag erkänner direkt: jag använde en walkthrough. Jag visste aldrig vart jag skulle gå för att komma vidare i storyn, och när det var dags för icke HO-pussel förstod jag inte vad de ville att jag skulle göra.

Med förklaringar på plats hade detta spelet varit en tumme upp på Steam, men nu bidde det inte så.

Leave a Reply